Ремонт покрівлі євроруберойдом
Ремонт або влаштування покрівель з євроруберойду (рулонних полімерно-бітумних мембран, що наплавляються за допомогою газопламеневих пальників) - цей вид робіт напевне можна вважати лідируючим як за об'ємами, що виконала наша компанія, так і за періодом часу, яким цими роботами займаємось.
Адже ми починали ще тоді, коли найбільші вітчизняні виробники покрівельних матеріалів, такі як ВАТ «Славутський руберойдний завод» у м. Славуті та ТОВ «Завод «ТехноНІКОЛЬ» в м. Кам'янському (стара назва - Дніпродзержинськ) тільки починали випускати свою продукцію і цей сегмент ринку був заповнений в переважній більшості італійськими виробниками, такими як «General Membrane», «INDEX», «Polyglass».
До речі, частина покрівель виробничих приміщень Київського авіаційного заводу «АВІАНТ» (м. Київ), Львівського автобусного заводу (м. Львів) та Іллічівського морського рибного порту (м. Чорноморськ) були відремонтовані на початку 2000-х років якраз з використанням продукції концерну «General Membrane».
Також деяку частку тодішнього ринку покрівельних матеріалів займала продукція англійської фірми «Ruberoid», яку власне і вважають винахідниками полімерно-бітумних мембран, що наплавляються. Матеріалами цієї фірми відремонтовані покрівлі приміщень ДП Національного центру ділового та культурного співробітництва «Українській Дім» (Європейська площа, м. Київ), Будинку художника (Львівська площа, м. Київ) та декілька об'єктів в інших регіонах України.
Ремонт покрівель з євроруберойду можна умовно поділити на такі основні види:
А. ремонт окремими місцями;
Б. ремонт в один шар, або т. з. «поточний»;
В. ремонт в 2-а шари з частковою або повною заміною основи – т. з. «капітальний».
Ремонт окремими місцями – самий дешевий спосіб ремонту покрівлі, разом з тим найбільш неефективний, тому що ремонтуються видимі пошкодження багатошарового рулонного килима, такі як здуття, відшарування або прорізи, що зазвичай складають 5-10 відсотків поверхні покрівлі, разом з тим вірогідність затікання в інших місцях, що візуально не ідентифікуються, як пошкоджені, залишається дуже високою.
Тому відремонтувавши тільки деякі місця, ніякої гарантії на виконані роботи, а відповідно і на герметичність всього покрівельного килима, не надається.
Ремонт в один шар з рулонних матеріалів, що наплавляються за допомогою газопламеневих пальників – в цьому випадку вся поверхня покрівлі, а також примикання до стін, парапетів, вентиляційних шахт, водозливних воронок тощо покривається гідроізоляційним килимом, що забезпечує герметичність покрівлі. Якщо на покрівлі присутні видимі пошкодження, то вони ремонтуються перед вкладанням суцільного рулонного килима.
Слід зауважити, що новий рулонний шар стелиться на існуючу поверхню і тому він повторить всі нерівності і строк служби та гідроізоляційні властивості відремонтованої покрівлі, а відтак і гарантія буде надана в залежності від класу матеріалу, що використовувався.
Ремонт в два шари з частковою або повною заміною основи – найбільш затратний але і з тим найефективніший вид ремонту покрівель, особливо коли основа, як правило, стяжка, на яку нанесено покрівельний килим, демонтується.
В такому випадку на демонтованих ділянках або на всій покрівлі виконуються роботи по влаштуванню нової цементно-піщаної стяжки, на яку перед влаштуванням 2-хшарового рулонного килима наносять спеціальну бітумну грунтовку (праймер).
За бажанням можна додатково утеплити поверхню покрівлі, а також при необхідності влаштувати додатковий ухилостворюючий шар з керамзитового гравію або пінополістиролу. В такому разі необхідно буде виконати армування стяжки спеціальною армовочною сіткою. При такому ремонті досягається основне завдання – запорука довготривалого строку єксплуатації покрівлі – відсутність калюж та інших місць збирання води. Гарантія на виконані роботи в даному випадку може бути надана строком від 8-ми років.
Слід зазначити, що вищенаведені основні види можна суміщати один з одним або використовувати частково при ремонті одних і тих же покрівель, як наприклад, у випадку з покрівлями промислових будівель з арочними фермами, де в місцях між ними – т. з. «єндовах» виконують капітальний ремонт, а покриття скатів ремонтують, як правило, в один шар.
Оцінивши технічний стан існуючої покрівлі та врахувавши всі побажання замовника, ми запропонуємо оптимальний варіант ремонту з рулонних матеріалів, що наплавляються за допомогою газопламеневих пальників.